Τα Canadair είναι τα αεροπλάνα που δίνουν τη μάχη κατά των πυρκαγιών και τις τελευταίες μέρες λόγω καύσωνα πρέπει να είναι ετοιμοπό...
Τα Canadair είναι τα αεροπλάνα που δίνουν τη μάχη κατά των πυρκαγιών και τις τελευταίες μέρες λόγω καύσωνα πρέπει να είναι ετοιμοπόλεμα. Και για να γίνει αυτό, δεδομένου πως δεν μπορούν να πετούν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς, τα έχουν… μετακομίσει από την Ελευσίνα, όπου βρίσκεται η βάση της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών.
Η διασπορά των αεροσκαφών έχει ήδη γίνει σε όλη τη χώρα και βρίσκονται στη Σάμο, την Ανδραβίδα, στη Σκύρο και την Χρυσούπολη.
Από πολύ νωρίς το πρωί του Σαββάτου (01.07.2017) οι πιλότοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών βρίσκονται σε επιφυλακή λόγω των προβλέψεων για υψηλές θερμοκρασίες. Στις 10:30 , ένα τελευταίο πυροσβεστικό αεροπλάνο, που βρίσκεται, ακόμη, στη βάση πρέπει να αναχωρήσει αμέσως με προορισμό την Καβάλα.
«Αυτού του τύπου τα αεροπλάνα έχουν ένα όριο απογείωσης με εξωτερική θερμοκρασία το μέγιστο 38 βαθμών Κελσίου», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντισμήναρχος ιπτάμενος, Χρυσικός Δημήτριος και παροτρύνει τους πιλότους να βιαστούν. «Δεν πρέπει κανένα αεροσκάφος να καθηλωθεί στο έδαφος», προσθέτει και εξηγεί ότι όλοι βρίσκονται «σε υψηλή ετοιμότητα», λόγω του καύσωνα, καθώς «όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι ακόμη μεγαλύτερος».
Ωστόσο, για τον αντισμήναρχο η προοπτική μεγάλης φωτιάς δεν υπάρχει άμεσα, καθώς εξαρτάται εκτός από τη θερμοκρασία και από την ένταση του αέρα που προς το παρόν δεν δείχνει να επικρατεί.
Ο υποσμηναγός ιπτάμενος, Γιώργος Λαγοδήμος, πρέπει να αναχωρήσει για την Καβάλα και κάνει τις τελευταίες προετοιμασίες στο πιλοτήριο του CL-215. Παρά το γεγονός ότι αυτά τα αεροπλάνα αποκαλούνται συχνά "γερασμένα" λόγω της παλαιότητας τους και πολλά ξεπερνούν σε ηλικία εκείνη των πιλότων τονίζει ότι «είναι ασφαλή» και ότι «όλοι οι Έλληνες πρέπει να ξέρουν ότι είμαστε εδώ (σ.σ. οι πιλότοι) και θα κάνουμε ότι μπορούμε για να σβήσουμε τη φωτιά».
Ο νεαρός πιλότος περιγράφει την ιδιαιτερότητα της αποστολής τους, καθώς δεν μπορεί να προγραμματισθεί η πτήση των αεροσκαφών πυρόσβεσης, όπως γίνεται σε άλλες Μοίρες της Αεροπορίας που κινούνται με συγκεκριμένο σχεδιασμό. «Εμείς, δεν μπορούμε ούτε να σχεδιάσουμε, ούτε να προγραμματίσουμε, γιατί δεν ξέρουμε που θα ξεκινήσει μία φωτιά. Τώρα που μιλάμε, μπορεί να ξεκινήσει μία φωτιά στην Κρήτη και ίσως μία φωτιά στην Κέρκυρα. Δεν μπορούμε να έχουμε σχεδιάσει για όλα τα σημεία της Ελλάδας», θα πει. «Είμαστε προετοιμασμένοι να πάμε παντού και πάμε, όπου μάς διατάξει η Υπηρεσία», υπογραμμίζει ο Γιώργος Λαγοδήμος.
Η συζήτηση δεν μπορεί παρά να επεκταθεί στις ιδιαίτερες δυσκολίες κατάσβεσης μιας πυρκαγιάς από τον αέρα. Ποια είναι πιο δύσκολη η θάλασσα και η λήψη νερού ή η ρίψη στην καρδιά της πυρκαγιάς. Και τα δύο απαντούν όλοι.
Ωστόσο, ένα από τα δυσκολότερα είναι το λεγόμενο "βουβό κύμα". «Σε μια τέτοια περίπτωση έχουμε εντολή να μην προσεγγίζουμε, είναι πολύ επικίνδυνο», λέει ο Γιώργος Λαγοδήμος και εξηγεί ότι πάντα στην προσθαλάσσωση, για να γεμίσει νερό το αεροπλάνο, πρώτα πηγαίνει ο πιο έμπειρος αρχηγός και μόνα εάν δώσει εντολή συνεχίζει ο πιλότος με τις λιγότερες ώρες που ακολουθεί. Ύστερα, υπάρχει και η περίπτωση, όπου λόγω των πυλώνων της ΔΕΗ και της υψηλής τάσης ρεύματος πολλές φορές γίνεται αδύνατη η λήψη.
«Είναι λίγο στενάχωρο ότι ξέρουμε πως σε αυτή την Μοίρα έχει υπάρξει πατέρας και γιος που πέταξαν με το ίδιο μέσο», θα πει ένας παλιός πιλότος που τώρα πλησιάζει στη σύνταξη.
Ανεξάρτητα, όμως, των δυσκολιών, η δίψα που έχουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι να προσφέρουν τα μέγιστα είναι εμφανής και συνοψίζεται σε αυτό που αυθόρμητα λέει ο Γιώργος Λαγοδήμος: «Κάποτε ήμουν σε αναρρωτική και ξέσπασε πυρκαγιά. Δεν το άντεξα. Ήθελα να ήμουν εκεί και εγώ με τους συναδέλφους και να μην χάσω τη χαρά στο πάρτι της κατάσβεσης».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια