ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΜΟΙΡΑ! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ 330 ΜΟΙΡΑ «ΚΕΡΑΥΝΟΣ»! ΤΑ «ΓΕΡΑΚΙΑ» ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ!



Στο διάδρομο απογείωσης της Νέας Αγχιάλου η δραστηριότητα που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν απέχει καθόλου από αυτή ενός πραγματικού πολέμου. Ορισμένα μαχητικά τροχοδρομούν για απογείωση ενώ άλλα βρίσκονται στη φάση της προετοιμασίας.


Χειριστές και τεχνικοί βρίσκονται συνεχώς γύρω τους καθώς εργάζονται σε 24ωρη βάση για την διατήρηση της μέγιστης ετοιμότητας.

Οι αποπροσγειώσεις είναι συνεχείς και αφορούν τόσο διθέσια αεροσκάφη που πραγματοποιούν εκπαιδευτικές εξόδους με “καθαρή” διαμόρφωση όσο και πλήρως εξοπλισμένα F-16 με βλήματα AIM-120 και AIM-9. Χαρακτηριστικό στοιχείο τους το απειλητικό μαύρο γεράκι που είναι ζωγραφισμένο στην κορυφή του κάθετου σταθερού όλων των F-16C/D της Μοίρας των “Κεραυνών”.

Τα μαχητικά της 330Μ ήταν τα πρώτα Fighting Falcon που “φόρεσαν” την χαρακτηριστική τρίχρωμη παραλλαγή με τα γαλανόλευκα εθνόσημα και πέταξαν στο Αιγαίο με αποστολή την υπεράσπιση των ελληνικών ουρανών.




ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΩΝ «ΓΕΡΑΚΙΩΝ»

Η 330 Μοίρα συγκροτήθηκε το Δεκέμβριο του 1988 και παρέλαβε τα πρώτα μαχητικά F-16 C/D Block 30 του προγράμματος Peace Xenia I στις 21 Ιανουαρίου του 1989.


Επρόκειτο για μια στιγμή – ορόσημο στην ιστορία της ΠΑ, όταν τα πρώτο F-16C με αριθμό «110» (τα τρία τελευταία ψηφία του αριθμού παραγωγής – serial number) στο κάθετο σταθερό «έπιανε» για πρώτη φορά στο διάδρομο της νέας Αγχιάλου.

Ένας αρχικός πυρήνας έξι χειριστών εκπαιδεύτηκε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Αεροπορική Βάση Luke έδρα της 56ης FW, για να επιστρέψει το Δεκέμβριο του 1988 στην Ελλάδα και να αναλάβει την εκπαίδευση των υπολοίπων ιπταμένων που θα επάνδρωναν τη Μοίρα.

Ως γνωστόν στην 330Μ εκπαιδεύτηκαν επίσης οι τεχνικοί όλων των ειδικοτήτων ενώ στις 29 Απριλίου 1990 ολοκληρώθηκε η επιχειρησιακή αξιολόγηση από το ΑΤΑ για αποστολές αέρος-αέρος και λίγο αργότερα για αποστολές κρούσης.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους λειτουργίας τα F-16C/D της 330 Μοίρας συμπλήρωσαν συνολικά 2.500 ώρες πτήσης, ενδεικτικό του εντατικού ρυθμού της εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των ετοιμοπόλεμων χειριστών στο νέο τύπο. Aυτό επιβεβαιώνεται και από τη στατιστική ανάλυση που συγκεντρώνει η Αμερικάνικη Αεροπορία (USAF) με τις ώρες πτήσεων, τη διαθεσιμότητα χειριστών και το δείκτη ατυχημάτων από όλους τους χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο. Σχετική έκθεση της USAF φέρνει την ΠΑ στις πρώτες θέσεις από την άποψη του χρόνου αξιοποίησης του μαχητικού F-16 .




ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

Η 330Μ ως μια καθαρόαιμη πολεμική Μοίρα με πρωταρχική αποστολή την αναχαίτιση ειδικεύτηκε από νωρίς στο ρόλο και τις απαιτήσεις της εναέριας μάχης.

Οι προσδοκίες ολόκληρης της ΠΑ ήταν ιδιαίτερα υψηλές για τα πρώτα σύγχρονα μαχητικά 3ης γενιάς που μαζί με τα Mirage-2000EGM έπρεπε να αντιμετωπίσουν στις αρχές της δεκαετίας του 90 τους ολοένα αυξανόμενους αριθμούς των F-16C/D της τουρκικής Αεροπορίας.

Τα τελευταία εκτόπισαν σταδιακά τα παλαιότερα F-5A/B Freedom Fighter και F-104S Starfighter και πλαισίωσαν τα ήδη υπάρχοντα F-4E Phantom στις συνεχιζόμενες μέχρι σήμερα παραβιάσεις του εναέριου χώρου.

Στα 29 χρόνια ζωής της η 330Μ έχει πραγματοποιήσει με απόλυτη επιτυχία χιλιάδες αναχαιτίσεις σε πραγματικές συνθήκες αποκομίζοντας πολύτιμη εμπειρία που θα ζήλευαν πολλές Μοίρες διεθνώς. Στην πορεία αυτή γαλουχήθηκε μια ολόκληρη γενιά χειριστών με εξαιρετικές ικανότητες, αρκετοί από τους οποίους στελέχωσαν αργότερα τις επόμενες Μοίρες με μαχητικά F-16 Block 50 και Block 52.

Σε πολεμική περίοδο η 330Μ θα εκτελέσει αποστολές συνοδείας και αεροπορικής υπεροχής σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια του ΑΤΑ το οποίο πέραν του ότι είναι υπεύθυνο για την αεράμυνα της χώρας ασκεί και τον τακτικό έλεγχο και συντονισμό όλων των Μοιρών της ΠΑ για τη διεξαγωγή αμυντικών ή επιθετικών επιχειρήσεων εναντίον οποιουδήποτε στόχου εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας.
stratiotikosgr.com

Δεν υπάρχουν σχόλια