ΚΟΙΤΑ ΑΤΥΧΙΑ... ΠΑΓΩΝΕΙ ΤΟ DEAL ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΡΑΖ 2000-9 ΤΟΥ ΚΑΤΑΡ ΠΟΥ ΠΑΖΑΡΕΥΕ Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΜΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ!




Ένα μεγάλο deal που ήταν στα «σκαριά» με­ταξύ της Ελλάδος και του Κατάρ διακυβεύεται από τις εξελίξεις, καθώς πλέον έρχονται στο φως όλα εκείνα για τα οποία το «ΜΑΡΣ» είχε γράψει πολλές φορές στο παρελθόν: Τις στενές σχέσεις της Ντόχα με την ισλαμική τρομοκρατία.


Το deal που προωθούσε το ελληνικό υπουργείο Εθνι­κής Άμυνας (μην ξεχνάμε ότι Καταριανοί αξιωματικοί και υπαξιωματικοί εκπαιδεύονται στην Ελλάδα τόσο στις Μοί­ρες των μαχητικών όσο και στα LEΟ2HEL) ήταν η ανταλ­λαγή των ελληνικών μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 (αυτών που έχουν παραληφθεί και αυτών που αναμένεται να παραδοθούν μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των 20 ελικοπτέρων στην εξωφρενική αγορά που κόστισε στην Ελλάδα 704 εκατομμύρια ευρώ το 2003) με τα 12 Mirage 2000-5EDA του εμιράτου. Η υπόθεση των καταριανών Mirage 2000-9, σχεδόν όμοιων με τα ελληνικά Mirage 2000-5, αλλά εστιασμένων σε αποστολές κρούσης εδά­φους, είναι αρκετά παλιά. Αφορά την προμήθεια 12 μαχη­τικών αεροσκαφών Mirage 2000-SEDA. Μια πρόταση που έχει αρκετά θετικά στοιχεία, λόγω της καλής κατάστα­σης των αεροσκαφών και της λογικής τιμής μεταπώλησης (25 εκατ. ευρώ η μονάδα), σε μια Αεροπορία που σε πέντε χρόνια δεν θα έχει αεροσκάφη να πετάξει λόγω παλαιότητας και απόσυρσης κάπου 100 μαχητικών της!

Το θέμα συζητήθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του δι­οικητή των αεροπορικών δυνάμεων του Κατάρ στην Αθή­να. Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και αν προκύψει συμ­φωνία η Ελλάδα θα μπορεί να εντάξει γρήγορα «έτοιμα» αεροσκάφη στη δύναμή της. Αεροσκάφη που είναι ελάχι­στα υποδεέστερα των δικών μας Mirage 2000-5, αλλά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα «σούπερ όπλα» που έχουμε στις αποθήκες. Μέχρι και το 2016, τα αεροσκάφη είχαν αξιοποιήσει μόλις το 40% της ωφέλιμης επιχειρη­σιακής τους ζωής. Αυτή την περίοδο η Αεροπορία του Κα­τάρ συνεχίζει να αναζητεί αγοραστές, ενώ έχει ανακοινώ­σει από το 2019 την πρόθεσή της να αγοράσει 49 νέα μα­χητικά αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000-5EDA. Η τιμή τους κυμαίνεται περί τα 500 εκατ. ευ­ρώ μαζί με ολόκληρο το πακέτο όπλων και συστημάτων εκπαίδευσης.

Το σενάριο της ανταλλαγής με τα ΝΗ-90 βασίζεται σε ορισμένα δεδομένα: Τα ελικόπτερα αποδεικνύονται και ακατάλληλα για την ελληνική επιχειρησιακή πραγματικό­τητα και πανάκριβα όσον αφορά κόστος χρήσης τους. Από την άλλη, η καταριανή Αεροπορία θέλει άμεση παράδοση των ΝΗ-90, που είναι ιδανικά για τις ερήμους της χώρας (όταν προσγειώνονται στην Ελλάδα σε οτιδήποτε άλλο πέρα από ένα οργανωμένο ελικοδρόμιο κινδυνεύει να χτυ­πήσει στο έδαφος ολόκληρο το συγκρότημα αισθητήρων του ελικοπτέρου!). Η συζήτηση είχε προχωρήσει αρκετά, και στο «προξενιό» εμπλέκεται και ελληνική αντιπροσω­πεία. Τώρα η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και δύσκολα θα προχωρήσει. Επίσημα... το Κατάρ είναι κράτος-τρομοκράτης...


Στο ΥΠΕΘΑ η Lockheed Martin

Ενημέρωση πραγματοποίησε στο ΥΠΕΘΑ μεικτό κλι­μάκιο της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin και της αμερικανικής Αεροπορίας, σε αρμοδίους του υπουργείου, για το αεροσκάφος F-35. Η ενημέρωση πραγματοποιήθη­κε την 1η Ιουνίου, ενώ την επομένη η ίδια ενημέρωση έγι­νε στον Α/ΓΕΑ και σε ένα ολιγομελές επιτελείο ανώτατων στελεχών. Είναι η πρώτη ενημέρωση για το αμερικανικό μαχητικό 5ης γενιάς, μετά τις δηλώσεις του Π. Κομμένου αναφορικά με την προμήθεια του μαχητικού από τις ΗΠΑ.

Ο χρόνος δεν είναι με το μέρος της ΠΑ, καθώς η Τουρ­κία αναμένεται να παραλάβει τα πρώτα F-35 (πρώτα επί αμερικανικού εδάφους) το 2019 και έπειτα θα ακολουθή­σει η παράδοση των αεροσκαφών σε τουρκικό έδαφος, όπου και θα αρχίσει η επιχειρησιακή τους αξιοποίηση. Οποιαδήποτε κίνηση της ΠΑ πρέπει να γίνει πριν από το τέλος της δεκαετίας ενδεχομένως και εις βάρος της ανα­βάθμισης των αεροσκαφών F-16, που εκκρεμεί.

(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-10/06/2017)
http://staratalogia.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια